Vad händer efter studenten?

Hej allihopa!
Jag är sjuk och det är inte kul nu när det är så varmt och härligt ute. Har knappt sovit en blund inatt av min jobbiga hosta. Näsan rinner och jag känner mig kallsvettig. Jag har fått ett mycket sämre immunförsvar på senaste, kanske beror det på stressen?
Om åtta dagar tar jag studenten och jag tillåter inte mig själv att vara sjuk då. Jag får hålla alla tummar och tår jag har att det är fint väder och att jag är frisk.
Har fått frågan av många " men vad händer nu då efter din student" Och jag har väldigt svårt att svara på den frågan för jag vet inte själv. Jag lever i nuet och tar en dag i taget.
Jag kommer flytta till Stockholm på "prov" först (kanske om två-tre veckor) och se hur jag trivs med att riktigt bo där. Om det är så att jag trivs flyttar jag på riktigt, men jag kommer fortfarande ha kvar min lägenhet här i Göteborg tills vidare.
Sedan är det många som frågat "men vad ska du till Stockholm och göra" Eftersom jag redan "lämnat" min familj uppe i värnland är jag inte fast här i Göteborg. Jag kan flytta nästan vart jag vill. Stockholm blir det för att jag alltid velat bo där, plus att en lägnehet står näst intill tom där uppe och bara skriker på mig, haha! Nej men allvarligt talat så älskar jag Stockholm, underbart vacker stad med mycket möjligheter. Jag kommer ha otroligt tråkigt där på dagarna så ett kul (eller det spelar egentligen ingen roll) jobb är ett måste. Hemmafru är nog inte så roligt i längden, för då börjar jag nog klättra på väggarna, haha!
Ser fram emot en sommar i Stockholm. Men en sak jag undrar till  alla som tar studenten iår, vad hittar ni på? Plugga vidare..eller kanske ni redan har ett jobb? Eftersom jag har gåttt frisörutbildningen krävs ingen vidareutbildning utan jag är klar frisör. Dock vet jag inte riktigt vad jag vill jobba med nu. Jag brinner verkligen för frisöryrket, men just nu vill jag prova på något helt annat. Jag är öppen för ALLA förslag, kanske någon där ute har ett jobb till mig i huvudstaden?:) Heltid/deltid spelar ingen roll bara att jag har något att göra på dagarna/nätterna. Jag ser verkligen fram emot att komma ut i arbeslivet och jag är riktigt taggad till det. Next stop är studenten sen flytt och jobb! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag ska förhoppningsvis ta mig in på någon utbildning. Har sökt lite överallt i Sverige så hoppas att jag kommer in på något roligt ställe för att läsa Sjukgymnastik eller Ljuddesign...



Kanske åker jag till USA efter sommaren. Eller så försöker jag jobba skjortan av mig så att jag kan åka ut och backpacka...



De två senaste förslagen (USA och jobb) är om jag inte kommer in på någon skola.

2010-05-26 @ 16:49:30
URL: http://densofie.blogg.se/
Postat av: Fanny Walhed

Krya på dig :)

2010-05-26 @ 17:19:43
URL: http://komigenfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback