Recensioner av 3 olika foundations

Jag byter foundations som jag byter underkläder, nästan i alla fall hihi. Tänkte skriva lite om de tre jag har använt på sistonde.

Mabyline matte mousse: Har använt denna till och från i flera år.  Själv tycker jag att den passar bäst till dom som har en bra hy från början då den inte är heltäckande. Perfekt på sommaren då man inte vill ha för spacklat resultat. Lättapplicerad och billig. Ett minus med denna produkt är att den kan lägga sig i små veck om man har väldigt torr hy.


Max factor Age rewiev: Denna produkt är super nu på vintern då man ofta får lite torrare hy. Den är i flytade form och går lätt in i huden. Man får verkligen lyster av denna produkt och känner sig fräsch. Produkten är inte helteckande så om man har problemhy kan det vara bra att även använda sig av en concealer.

Max factor Facefinity (foundationspuder): Denna foundation är en av mina favoriter. Om man vill ha ett heltäckande resultat kan man köra med en tunn flytande founadtion innan och sedan denna utan att
det ser kakigt ut. Ett extra plus för solskyddsfaktor 15 och den snygga designen.


Hoppas detta kunde hjälpa er lite, själv tycker jag inte att det är så speciellt enket att hitta favoriter, det finns ju en hel del märken med olika produkter. Vissa är bätter än andra, men kom ihåg att de dyrare inte behöver vara bättre. Jag kör nästan alltid på budget. 

Kommentarer
Postat av: Gynning

alltid bra med info om olika produkter!

2008-12-03 @ 19:18:31
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: Johanna

den förtsa är jättebra!

2008-12-03 @ 19:53:17
URL: http://hape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback