Svaren=)

Vad har du gjort under hela ditt liv, som du fortfarande minns och ångrar mest ?
Det jag aldrig kommer glömma var när jag träffade min nuvarande pojkvän på Arvikafestivalen 2006. Jag ångrar faktiskt inget jag har gjort, förutom en del småsaker som inte är värt att nämna.

Varför valde du att pierca dig i näsan?
Just då var jag för feg för att ta i naveln så det blev näsan:P, men funderar skarpt på att ta ut den. Det känns lite som en fjortisstämpel enligt mig.

Hur gammal är du?
Jag är 17 år, fyller 18 i juli:D

Är du förlovad?

Ja det är jag sedan drygt två år tillbaka:)

Varför började du blogga?

Jag ville dela med mig av det jag älskar alltså mode skönhet osv. Jag ville också visa att jag finns. Alla uppfattar mig som den blyga tjejen som inte vågar ett piss. Så här i bloggen gör jag precis som jag vill:D

När pierca du dig i näsan?, gjorde det ont?

Jag pierca mig i näsan när jag var fjorton år och ja det gjorde riktigt ont:P

vad vill du få fram utav bloggen?

Jag vill få  fram dina tankar om mode och ge er läsare inspiration.

vart bor du?
Just nu bor jag i Göteborg (lite utanför) med min sambo. Men jag kommer från Arvika i värmland

Hur ser du på anorexia?
Anorexia är en mycket hemsk och dödlig sjukdom, det är ingenting man väljer att få (som vissa tror) utan det är somsagt en sjukdom som alla kan drabbas av.

Hur blev du intresserad av mode? Finns det en bakgrund eller skedde det bara? :)
Jag har alltid varit intresserad av mode, men det har kommit mer med åren. Nu är det mer som ett intresse. Det finns ingen speciell bakgrund till det.

Hur tror du att din framtid kommer att se ut?

Jag hoppas och tror att jag inom kort köper min egna lägenhet i Johanneberg (Göteborg) och jobbar som en framåtriktad frisör och makeup artist.

vad heter du i mellannamn?
Emma, Christina

hur är det att gå frisör? Är det svårt, lär man sig fort, är det roligt?
Det är jättekul, det passar mig utmärkt eftersom det gäller att vara riktigt social Vissa moment är svårare än andra, men träning ger färdighet. Och man lär sig det inte om man inte tycker det är kul!

Har du piercings någon annanstans än i näsan? :)

Ja det har jag, i naveln och i öronen

Hur många tattueringar har du? Om inga skulle du vilja ha en?
Än så länge har jag ingen tatuering, men det dröjer inte, hihi. Jag skulle vilja ha mitt namn på handleden, fint va?:)

Hur lång var ditt längsta förhållande?
Mitt längsta förhållande är det jag är i nu. Än så länga har vi varit tillsammans i 2 år och åtta månader

Har du haft husdjur?
Ja det har jag, två kaniner, två underlater och  en paegoja. Eftersom jag inte bor hemma längre bor dessa inte hos mig. Men jag har just nu tre underbara katter

Bor du hemma fortfarande?
nej det gör jag inte, flyttade hemifrån från Arvika till götet när jag var 15 år

tjänar du pengar på din blogg?

Ja det gör jag!

Vad är du rädd för?
Jag är rädd för ensamheten, trånga utrymmen och att förlora någon i familjen.

Drömkille?

min nuvarande såklart Annars finns det många killar som är mumma:) haha

Accepterar du homo?
Självklart jag har kompisar som är homosexuella!

Nämn tre saker du måste hinna göra innan du dör ;)
Jag ska bli etta på bloggtoppen, bli en av Sveriges bästa frisörer, gifta mig och få min

Vem hejjar du på och tror vinner Robinson 2009??
Jag har ingen aning, följer tyvärr inte robinsson.

ååh fin blogg :d när började du blogga?
Tack så jättemycket jag började blogga i November!

vilken är din favoriträtt?

Sallad:D

vad jobbar du som, i fall du jobbar?
just nu jobbar jag inte, (eller kanske ser bloggen som ett jobb?) går i skolan just nu!

vad hardu för intressen?

Shopping, pojkvännen, kompisar, festa och styla/klippa hår.

vad tycker du är en bra blogg mycket mode? outfits? eller bara tankar?
en bra blogg enligt mig är någon som visar sina outfits, visar son shopping, tipsar om snygga trendiga kläder osv

Drömresa?
Ingen aning, Thailand kanske hihi

vad skulle du göra om du vann 5 miljoner?
Jag skulle köpa min egna lägnhet omgående! Och om det blir över något skulle jag SHOPPA:D det förvände ni er inte va? hihi

vad är det bästa som hänt dig?
Att jag fick chansen att flytta till Göteborg och utbilda mig till frisör på världens bästa linje skolan betyder jättemycket för mig!

Vilket är ditt favoritämne i skolan?
hantverk:)

Vad fick dig att börja blogga ? Någon speciell anledning ?
Det kändes som jag glömdes bort lite så det var nog därför jag började… och nu är jag väldigt glad för det, eftersom jag har så många besökare.

Varför valde du att modeblogga och inte blogga om ditt liv?
jag ville att folk skulle kunna ta del av mina outfits och bli inspirerade av mina tips och annat.

År du förlovad? isånnafall när hade tänk att gifta dej?

ja det är jag, jag vet inte riktig när vi ska gifta oss, hihi. Kanske efter studenten någon gång, hihi

Du vann 5 miljoner kr, skulle du skänka bort en del till välgörenhet eller ta allt själv? :)

Tyvärr skulle jag nog ta mycket själv, är ju tragiskt nog en riktig shoppaholic. Said but true!

Om du visste att din pojkvän var otrogen med din bästis, vad skulle du ha gjort?
Fy fan vad hemskt det lät. Jag skulle dumpa pojkvännen direkt och skulle aldrig titta mer åt svinet.

vem på hela jorden älskar du mest?

ojj, jag älskar hela mn familj + pojkvän lika mycket

hur kan du shoppa så mycket och hur hade du råd med en louis vuitton väska + ett par dior glasögon? det är fan omöjligt för en student,, ellr?:P
ja du. Man får prioritera. Jag tjänar somsagt pengar på min blogg.

Vad skulle du välja mellan att bli emo eller att aldrig mer få shoppa nya kläder?

Omg! Hjälp! Ingen aning, men måste jag välja så väljer jag att bli emo:P

hoppas ni blev nöjda med svaren:) annars är det bara att fråga igen:) den bästa frågan kom från Mash

Kommentarer
Postat av: Anonym

lol fjortis förlovad ser ut som en 13 åring och har inget jobb,ingen inkomst ingenting..fölovad haha synd.

2009-03-21 @ 18:27:24
Postat av: Anonym

WT

2009-03-21 @ 18:28:04
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

SV: Tusen tack! :)

2009-03-21 @ 18:48:54
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att läsa!

2009-03-21 @ 18:50:37
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken fin blogg du har :D

2009-03-21 @ 19:21:16
URL: http://soufiaz.blogg.se/
Postat av: Linda

sv; Kul med frågestund, men mindre tråkigt att göra reklam för det i andras bloggar. Sådana kommentarer är riktigt tråkiga faktiskt.



Men bra svar =).

2009-03-21 @ 19:28:57
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack för svaren, bra där!

2009-03-21 @ 19:51:15
Postat av: anna

ojj vad många frågor du fick!

2009-03-22 @ 00:05:55
Postat av: ika

jag har en fråga!

hur gör man för att tjäna pengar på bloggen?

För man måste registrera sig någonstans och så va?

Kram på dig, fin blogg också!

2009-03-22 @ 11:08:55
URL: http://viveka.webblogg.se/
Postat av: Julia

Gud, vad skönt med lite värmländskt blod i bloggvärlden! Jag själv är ifrån Torsby i norra Värmland. Du gör ett riktigt bra jobb när det kommer till att blogga!

Keep on rockin'!

2009-03-23 @ 08:10:16
URL: http://juliaasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback