Jennie svarar på fråga!

Fråga:
Hej!:) jag har hår till lite längre än axlarna, tar hand om mitt hår ganska bra, med bra produkter och värmeskydd oftast! men mitt hår går ALLTID av i mitten av nacken? jag förstår inte varför, vissa säger att de kan va hur jag sover eller att de slits mot ryggstöd m.m.? men har iallfall köpt hårform nu och ska ta vara på mitt hår m.m. för mitt hår har inte växt längre än till axlarna på flera åår!! :(vad tror du kan vara att mitt hår går av och hur ska jag nå högsta effekt med att mitt hår ska växa?

Svar:
Hej:)! Förmodligen har ditt hår slits av pga kragen (på jacka) eller ryggstöd som du nämner. Tyvärr kan inte vissa hår bli längre än till axlarna för att hårstråna är alldess för fina i kvaletén (tunna strån) så att det inte har orken att bli längre, utan att det går av. Jag vet ju inte vad du har för hårkvalité eller om ditt hår är skadat av blekning eller annan kemisk påfrestning. Det bästa är att klippa topparna regelbundet, minska med värmestyling, använda inpackning och byta ut hårsnodden mot en hårklämma. Det finns inte så mycket att göra för att håret ska växa sanbbare, det är i så fall hårform som ger håret extra vitaminer. Lycka till! kram:)


Kommentarer
Postat av: sara

Tack för ditt svar! jo jag har färgat mitt hår x antal gånger, slingat det! Så kan ju vara så, men ska börja om från början nu med mitt hår och se hur det blir! Kram :)

2010-01-11 @ 21:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback